تحقیق تاثیر صادرات غیرنفتی بر اقتصاد

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
تحقیق تاثیر صادرات غیرنفتی بر اقتصاد در حجم 79 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و فهرست به شرح عناوین زیر:
فهرست
چکیده ................................................................................................................................................................................................................1
فصل اول : کلیات تحقیق
عنوان صفحه
مقدمه .................................................................................................................................................................................................................3
بیان مساله .........................................................................................................................................................................................................3
اهمیت و ضرورت تحقیق ...............................................................................................................................................................................5
هدف تحقیق .............................................................................................................................................................................6
تعریف مفهوم صادرات .....................................................................................................................................................................................6
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................10
راهبردهای توسعه صادرات غیرنفتی .........................................................................................................................................................11
پیشینه خارجی ..............................................................................................................................................................................................12
پیشینه داخلی ................................................................................................................................................................................................14
فصل سوم : توسعه صادرات غیر نفتی، لزوم و اهمیت آن در اقتصاد کشور
مقدمه ............................................................................................................................................................................................................19
اقتصاد تک محصولی ..................................................................................................................................................................................19
شناسایی توانمندیها و بسترهای اقتصاد بومی ......................................................................................................................................20
حرکت به سمت صادرات غیرنفتی ..........................................................................................................................................................21
صادرات غیرنفتی ایران و سایر کشورها .................................................................................................................................................22
فرهنگ صادرات غیرنفتی ..........................................................................................................................................................................29
عوامل تاثیرگذار بر صادرات غیرنفتی .....................................................................................................................................................30
سازمان صادراتی منسجم ..........................................................................................................................................................................31
تسهیل صادرات ...........................................................................................................................................................................................32
استراتژیهای توسعه صادرات غیرنفتی ....................................................................................................................................................35
توسعه اقتصادي با محوريت استراتژي توسعه صنعتي ........................................................................................................................37
جمع بندی فصل ........................................................................................................................................................................................39
فصل چهارم: عوامل تعیین کننده صادرات غیرنفتی با تاکید برعوامل قیمتی و غیرقیمت
مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................42
استراتژی صادرات ..........................................................................................................................................................................................42
تاثیر عوامل قیمتی بر صادرات غیرنفتی ...................................................................................................................................................45
تاثیر نرخ تورم بر صادرات غیرنفتی ..................................................................................................................................................45
تاثیر نرخ ارز بر صادرات غیرنفتی .......................................................................................................................................................46
تاثیرعوامل غیرقیمتی بر صادرات غیر نفتی .............................................................................................................................................48
تاثیر بهره وری بر صادرات .....................................................................................................................................................................48
تاثیر مزیت رقابتی بر صادرات ...............................................................................................................................................................49
جمع بندی فصل ...........................................................................................................................................................................................50
فصل پنجم : موانع و راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی
مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................53
ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی ...............................................................................................................................................................54
راهکارها و برنامه ریزی توسعه صادرات غیرنفتی ...................................................................................................................................55
چالش های توسعه صادرات غیر نفتی .......................................................................................................................................................56
مهمترین خطوط اصلاحی برنامه دوم و سوم در زمینه صادرات غیرنفتی .........................................................................................57
موانع موجود در صادرات غیرنفتی .............................................................................................................................................................60
فصل ششم : بازاریابی صادرات غیرنفتی
مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................63
بازاریابی صادرات غیرنفتی ...........................................................................................................................................................................63
اهداف بازاریابی صادرات غیرنفتی .............................................................................................................................................................64
بخش بندی بازار ............................................................................................................................................................................................66
ویژگیهای کالا ................................................................................................................................................................................................67
قیمت گذاری کالا ..........................................................................................................................................................................................67
کانالهای توزیع ................................................................................................................................................................................................67
ترویج کالا ........................................................................................................................................................................................................68
بودجه و جدول زمانی ...................................................................................................................................................................................69
سندکاری .........................................................................................................................................................................................................69
نتیجه گیری ...................................................................................................................................................................................................70
منابع .................................................................................................................................................................................................................73
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 7216 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

تعداد صفحات: 79

حجم فایل:420 کیلوبایت

 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    تحقیق تاثیر صادرات غیرنفتی بر اقتصاد در حجم 79 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش

  • محتوای فایل دانلودی:
    فهرست
    چکیده ................................................................................................................................................................................................................1
    فصل اول : کلیات تحقیق
    عنوان صفحه
    مقدمه .................................................................................................................................................................................................................3
    بیان مساله .........................................................................................................................................................................................................3
    اهمیت و ضرورت تحقیق ...............................................................................................................................................................................5
    هدف تحقیق .............................................................................................................................................................................6
    تعریف مفهوم صادرات .....................................................................................................................................................................................6
    فصل دوم : پیشینه تحقیق
    مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................10
    راهبردهای توسعه صادرات غیرنفتی .........................................................................................................................................................11
    پیشینه خارجی ..............................................................................................................................................................................................12
    پیشینه داخلی ................................................................................................................................................................................................14
    فصل سوم : توسعه صادرات غیر نفتی، لزوم و اهمیت آن در اقتصاد کشور
    مقدمه ............................................................................................................................................................................................................19
    اقتصاد تک محصولی ..................................................................................................................................................................................19
    شناسایی توانمندیها و بسترهای اقتصاد بومی ......................................................................................................................................20
    حرکت به سمت صادرات غیرنفتی ..........................................................................................................................................................21
    صادرات غیرنفتی ایران و سایر کشورها .................................................................................................................................................22
    فرهنگ صادرات غیرنفتی ..........................................................................................................................................................................29
    عوامل تاثیرگذار بر صادرات غیرنفتی .....................................................................................................................................................30
    سازمان صادراتی منسجم ..........................................................................................................................................................................31
    تسهیل صادرات ...........................................................................................................................................................................................32
    استراتژیهای توسعه صادرات غیرنفتی ....................................................................................................................................................35
    توسعه اقتصادي با محوريت استراتژي توسعه صنعتي ........................................................................................................................37
    جمع بندی فصل ........................................................................................................................................................................................39
    فصل چهارم: عوامل تعیین کننده صادرات غیرنفتی با تاکید برعوامل قیمتی و غیرقیمت
    مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................42
    استراتژی صادرات ..........................................................................................................................................................................................42
    تاثیر عوامل قیمتی بر صادرات غیرنفتی ...................................................................................................................................................45
    تاثیر نرخ تورم بر صادرات غیرنفتی ..................................................................................................................................................45
    تاثیر نرخ ارز بر صادرات غیرنفتی .......................................................................................................................................................46
    تاثیرعوامل غیرقیمتی بر صادرات غیر نفتی .............................................................................................................................................48
    تاثیر بهره وری بر صادرات .....................................................................................................................................................................48
    تاثیر مزیت رقابتی بر صادرات ...............................................................................................................................................................49
    جمع بندی فصل ...........................................................................................................................................................................................50
    فصل پنجم : موانع و راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی
    مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................53
    ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی ...............................................................................................................................................................54
    راهکارها و برنامه ریزی توسعه صادرات غیرنفتی ...................................................................................................................................55
    چالش های توسعه صادرات غیر نفتی .......................................................................................................................................................56
    مهمترین خطوط اصلاحی برنامه دوم و سوم در زمینه صادرات غیرنفتی .........................................................................................57
    موانع موجود در صادرات غیرنفتی .............................................................................................................................................................60
    فصل ششم : بازاریابی صادرات غیرنفتی
    مقدمه ...............................................................................................................................................................................................................63
    بازاریابی صادرات غیرنفتی ...........................................................................................................................................................................63
    اهداف بازاریابی صادرات غیرنفتی .............................................................................................................................................................64
    بخش بندی بازار ............................................................................................................................................................................................66
    ویژگیهای کالا ................................................................................................................................................................................................67
    قیمت گذاری کالا ..........................................................................................................................................................................................67
    کانالهای توزیع ................................................................................................................................................................................................67
    ترویج کالا ........................................................................................................................................................................................................68
    بودجه و جدول زمانی ...................................................................................................................................................................................69
    سندکاری .........................................................................................................................................................................................................69
    نتیجه گیری ...................................................................................................................................................................................................70
    منابع .................................................................................................................................................................................................................73