پاورپوینت فصل سوم کتاب روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه مشاوره ای بالینی) نوشته عبدالله شفیع آبادی

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل سوم کتاب روش ها و فنون مشاوره، مصاحبه بالینی (مصاحبه مشاوره ای بالینی) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 29 اسلاید:

بخشی از متن:
مراجع با کمک مشاور، انتظارات و توانمندیها و محدودیت هایش را می شناسد و روابط خود را با اطرافیان بهبود می بخشد. از اطلاعات جمع آوری شده در جلسه ی مشاوره، برای شناخت بیشتر او و ارایه راه حل های عملی مناسب تر استفاده می شود. مشاور و مراجع برای انجام مشاوره، باید در زمینه های گوناگون آمادگی کافی داشته باشند. وجود آمادگی، آغاز و ادامه مشاوره را تسهیل و کارآمد می کند. از این رو، مشاور باید برای انجام مراحل مصاحبه یعنی آغاز و ادامه و پایان آمادگی روانی و علمی داشته باشد. 
مصاحبه مشاوره ای بالینی رابطه ای رویاروی بین دو نفر است که بدان وسیله مشاور و روان شناس می کوشند مراجع را در حل مشکلات و یافتن هدف های زندگی یاری دهند. لازمه مصاحبه مشاوره ای (بالینی) وجود رابطه ای رویاروی بین مراجع و مشاور و روان شناس است. 
این رابطه جنبه عاطفی و نیز عقلی دارد. برای آغاز و ادامه مصاحبه مشاوره ای، تسلط طرفین به گویایی ضرورت دارد. مصاحبه مشاورهای که نوعی هنر است و باید آموخته شود فعالیتی هدف دار است که روشهای معین، توانایی ها و مهارتها را شامل می گردد. بعضی از این روشها از طریق کوشش و خطا آموخته می شوند و برخی دیگر باید از راه تجربه و عمل یاد گرفته شوند. 
مصاحبه مشاوره ای می تواند هدفهای زیر را داشته باشد: کسب اطلاعات درباره مراجع به منظور شناسایی نوع مشکل، ارایه اطلاعات به مراجع، تشویق او به تفکر درباره مشکل برای یافتن راه حل های احتمالی و کمک به مراجع برای خود- فهمی و خود- رهبری. 
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 3337 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:183 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252